Fysik/kemi
Introduktion
grupparbete
Syftet är att eleverna i grupp ska ta reda på fakta om var
sin energikälla som de sedan ska redovisa för resten av klassen. Läs här och sex sidor framåt, alternativt inläsningstjänst Utkik Fy/ke sidan 162-165.
Förklara begreppen förnybar energi samt icke förnybar energi.
Matte
Genomgång –
multiplikationsalgoritm med minnessiffra.
Gör uppgifterna, ej problemlösning endast avsnittet mera multiplikation.
Engelska
Klicka på länken och gör den första modulen "Cricket Is My Game".
Engelska
Klicka på länken och gör den första modulen "Cricket Is My Game".
Svenska/SamhällskunskapFilm ”Så funkar Sverige: Källkritik”
- Vad är källkritik?
- Varför är det viktigt?
Läs här!
Ordkunskap: fakta, åsikt, värdering, perspektiv (Skriv och förklara orden.)
- Varför är det viktigt?
Läs här!
Ordkunskap: fakta, åsikt, värdering, perspektiv (Skriv och förklara orden.)
4B
Geografi (35 min)
- Film ”Runt i naturen – Alice i Energilandet: Spara el” https://www.ne.se/play/ur/program/137236
- Skriv en lista i punktform med tips på hur vi kan spara på el och vatten i hemmet.
Engelska (40 min)
Gå in på länken och scrolla ner till "Across The Channel".
- Film ”Runt i naturen – Alice i Energilandet: Spara el” https://www.ne.se/play/ur/program/137236
- Skriv en lista i punktform med tips på hur vi kan spara på el och vatten i hemmet.
Engelska (40 min)
Gå in på länken och scrolla ner till "Across The Channel".
Svenska (20 min)
Läs valfri bok.
Matte (40 min)
Genomgång – multiplikationsalgoritm med minnessiffra.
Gör uppgifterna, ej problemlösning endast avsnittet mera multiplikation.
Läs valfri bok.
Matte (40 min)
Genomgång – multiplikationsalgoritm med minnessiffra.
Gör uppgifterna, ej problemlösning endast avsnittet mera multiplikation.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar