fredag 29 maj 2020

Onsdag 200527

4A


Biologi (40 min)
Läs sidan 17-19 i Utkik biologi och titta på de tillhörande filmerna. Skriv en sammanfattning kring hur pollineringen går till samt anteckna hur frön sprids.

Matte (80 min)
Prov 2 – del B
Görs när eleven är åter på skolan.
Problemlösning – genomgång, strategier. Lös de tre medföljande talen.

Svenska
Läs valfri skönlitterär bok minst 20 minuter.


Engelska (40 min)
Vi har lyssnat på denna text samt översatt den muntligt.

4B

Matte (40 min)
Problemlösning – genomgång, strategier. Lös de tre medföljande talen.

Engelska (40 min)
Vi har lyssnat på denna text samt översatt den muntligt. Kommande vecka ska du skriva en egen faktatext om ett mytologiskt väsen, på engelska. Det kan vara ett väsen som finns i sagorna eller ett du själv fantiserar ihop. Beskriv varelsen, berätta var den bor, vad den äter och hur den lever. När du skrivit klart ritar du en bild av din varelse.

Svenska
Läs valfri skönlitterär bok minst 20 minuter.

Geografi (80 min)
Se filmen om Lappland. Anteckna utifrån de vanliga underrubrikerna. Skriv sedan en faktatext om Lappland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Onsdag 200603

4A Engelska (40 min) Gör färdigt faktatexten om ditt mytologiska väsen. 4B Biologi Färdigställ dina fakta om den blomma och det ...